Dag 20 en 21 - We zijn weer thuis!

20 september 2019 - Enschede, Nederland

Gisterochtend ging de wekker om 06.00 uur. We konden mooi nog even rustig aandoen en de laatste spullen inpakken. We moesten helaas ook afscheid nemen van onze "vakantie-kat".

We zijn om 08.00 uur weggereden. We moesten nog even langs het tankstation, want het lampje van de bandenspanning brandde weer. Om 08.15 uur waren we dan echt klaar om te vertrekken. Na een klein uurtje rijden zijn we voor de eerste keer gestopt om even wat te eten, want we hadden nog niet ontbeten. Tegen 11.30 uur waren we Kroatië alweer uit. We hoefden maar een klein stukje door Slovenië, na een goed een uurtje rijden, kwamen we bij de grens van Oostenrijk. We zijn tegen 15.00 uur nog even gestopt om wat te eten, we namen een soepje, hadden niet heel erg honger, maar wel een beetje trek. We zijn bij Passau de grens over gegaan, vanaf onze stop was dat nog een goed uurtje rijden. Rond 17.00 uur gaf onze navigatie aan dat er een omleidingsroute beschikbaar was, dit zou ons een halfuur reistijd schelen. We besloten deze route te volgen, voor mijn gevoel scheelde het niet heel erg veel en we moesten helemaal van de snelweg af. Uiteindelijk kwamen we nog een klein stukje in de file te staan toen we de snelweg weer op wilden, dit duurde gelukkig niet erg lang. We zijn even snel gestopt om te gaan kijken waar we wilden gaan overnachten en avondeten. Yannic vond een hotel in Geiselwind, op een "autohof", dit was nog 140 KM rijden. We kwamen hier aan om 19.30 uur. We hebben de auto geparkeerd, zijn gaan inchecken en zijn toen naar de McDonalds gelopen om wat te gaan eten. Toen we terug kwamen hebben we nog wat spulletje uit de auto gehaald en zijn toen ook lekker optijd gaan slapen.

Vanmorgen ging de wekker om 06.30 uur. We hebben nog even ontbeten in het hotel, dit hadden we erbij geboekt. Het eten was prima, maar niet geweldig. We hebben de auto weer ingepakt, nog even getankt en om 09.00 uur klaar om te vertrekken, nog 500 KM tot dat we thuis zijn.

Vanaf het begin erg veel "bausteller" gehad. Op veel plekken mochten we niet harder dan 80/100 KM rijden. We zijn om 12.00 uur even gestopt om te lunchen, ik lekker een broodje met garnalen en Yannic had een patatje met een Duitse "frikandel". Goed uur voordat we thuis zouden zijn (bij Dortmund).. FILE! Vervolgens weer in de file bij Münster, we moesten van de snelweg af en dwars door Münster. Dit laatste stuk duurder erg lang en we waren er helemaal klaar mee.

Tegen 16.00 uur waren we thuis. Maar of ik er nu zo blij mee ben? Het liefst pakken we de auto weer in en rijden we zo terug.

Het was weer een super vakantie. Super veel mooie plaatsen bezocht en heel veel nieuwe herinneringen gemaakt.

1. Annette:
    21 september 2019
    Hier kunnen jullie mooi op terug kijken. Fijn dat alles goed is verlopen en jullie weer veilig en gezond thuis zijn. Maar geregeld de reisverhalen lezen en foto's bekijken 💞. En ik ken iemand die precies weet hoe je er één mooi fotoalbum van kunt maken 😜