Dag 1 - Aangekomen in Ljubljana (Slovenië)

31 augustus 2019 - Ljubljana, Slovenië

Terwijl ik dit schrijf, zit onze eerste dag er al weer (bijna) op. Gisteren zijn we (iets eerder dan de bedoeling) om 19.00 uur vertrokken vanaf huis.

In het begin was het erg druk op de weg, tegen 21.00 uur hebben we +/- 30 minuten in de file gestaan, maar vanaf 00.00 uur werd het gelukkig rustiger op de weg en konden we mooi doorrijden. De planning was om steeds ongeveer 3/4 uur te rijden, maar omdat het af en toe erg druk was en we genoeg tijd hadden (we hebben immers vakantie), zijn we (bijna de hele reis) om de 2 uur gestopt.

In totaal hebben we er goed 15 uur over gedaan en waren we tegen 10.30 uur bij het appartement. We konden er eigenlijk pas in vanaf 15.00 uur, maar ze zijn vrijwel direct begonnen met het schoonmaken van de kamer, uiteindelijk konden we al om 12.00 uur in het apartement. We hebben voor 3 nachten (31/08 - 03/09) "Apartment Gidi" geboekt. Apartement is mooi en schoon, wel stukje kleiner dan we dachten, maar overdag zijn we er verder toch niet. We zitten zo'n 10 KM van het centrum van Ljubljana, maar voor het apartement stopt een bus en ook kun je in Ljubljana (voor niet al te veel geld) de auto parkeren.

Omdat we beide best moe waren, zijn we 's middags even gaan slapen. Omdat we toch nog wat wilden doen, zijn we optijd gaan eten, zodat we nog gezellig even naar Ljubljana konden. Vanavond niet al te laat naar bed, want morgen gaan we naar het Meer van Bled (dat rijmt 🤭).

1. René:
    31 augustus 2019
    Mooi dat het eerste lange deel van jullie reis goed is gegaan. Morgen veel plezier bij het meer van Bled.
  2. Annette:
    31 augustus 2019
    Wat vinden jullie van Ljubljana?
  3. Anouk Huizing:
    31 augustus 2019
    Leuk, mooie stad. Gaan maandag nog een keer, maar dan om met de kabelbaan naar het kasteel te gaan!
  4. Ingrid Veenstra:
    1 september 2019
    Goed bezig Anouk, lekker gaan genieten en heel veel plezier 🌞🥳