Dag 16 - Aangekomen in Senj (Kroatië)

15 september 2019 - Senj, Kroatië

En voor de laatste keer op naar een nieuwe bestemming..

De wekker ging om 06.00 uur. Nog wat laatste spullen inpakken en om 08.00 uur klaar om te vertrekken. Op naar: Senj!

We gingen eerst nog even langs Primošten, een klein schiereiland. Was nog niet zoveel te doen, op een grote groep mensen na, die net uit de kerk kwamen. We hebben even door de leuke kleine straatjes gelopen en hebben toen een restaurant opgezocht om te gaan ontbijten. We namen allebei een verse jus d'orange en een eitje met spek. Om 10.00 uur waren we weer bij de auto en vervolgden we onze weg naar het appartement, dit was ongeveer drie uur rijden.

Het appartement ziet er mooi en schoon uit en het bed ligt héérlijk, gelukkig maar want we zijn hier vier nachten. Voor het huis staat een tuinset, waar we dus ook zijn gaan zitten om even helemaal niks te doen. Bij aankomst zagen we al een kat lopen en deze kwam al snel naar ons toe. We hadden de voordeur nog openstaan en voordat we het wisten hadden we de kat in de woonkamer staan. De kat is héél lief en aanhankelijk. Hij voelde zich aardig thuis, klom op de bank en bleef maar om aandacht vragen. De kat is van de bewoners onder ons appartement, maar ik denk dat zij hem de aankomende vier dagen kwijt zijn, de kat wil niet meer bij ons weg.

Tegen 17.00 uur zijn we naar het centrum gereden om wat te eten. Er was niet veel te doen, maar dit zal wel komen omdat het zondag is. We zijn wat gaan eten bij een restaurantje. Yannic nam een vleesschotel en ik ging voor een visschotel.

Toen we terug kwamen bij het appartement, stapte ik alvast uit de auto zodat ik even met Yannic mee kon kijken i.v.m. het parkeren. En daar was die weer, de kat. Hele avond zit die al bij ons en het liefst nemen we hem mee naar huis, haha. Yannic heeft nog even een goede daad verricht, want de kat is niet zo slim. Hij zag wat op het dak en sprong via het schuurtje erop, maar hij bleef wel erg lang weg, zat die op het randje van het dak, maar durfde er niet meer af. Onder begeleiding van Yannic is die er uiteindelijk afgekomen, nu maar hopen dat we niet als "bedankje" een muis voor de deur hebben liggen morgenvroeg..

Wij gaan nog even genieten van deze avond en dan morgen optijd de wekker om weer wat dingen te gaan bekijken.