Dag 17 - Naar Krk en Baška

17 september 2019 - Senj, Kroatië

Vanmorgen ging de wekker om 06.30 uur. Gisteravond hebben we nog even gekeken wat we vandaag precies allemaal wilden gaan doen, we hadden namelijk erg veel op de "planning" staan, maar dit bleek dit allemaal te kunnen in 1 dag. We besloten dus om vandaag alleen Krk en Baška te gaan bekijken.

We reden vanaf ons appartement naar Camping Krk, op deze camping heeft Yannic een aantal jaren geleden gestaan, dus het leek ons wel leuk om daar even te gaan kijken. Twee andere voordelen waren dat we daar dan mooi gratis konden parkeren als we naar het stadje Krk gingen en dat we een lekker ontbijtje konden scoren bij het restaurant op de camping.

Het was goed een uur en twintig minuten rijden naar de camping. Bij het restaurant namen we beide soep, Yannic een "beef soup" en ik ging uiteraard voor de "fish soup". We hebben nog een klein stukje over de camping gelopen en toen via het strand en een stukje door het "bos" naar het stadje Krk. We hebben wat rond gelopen in het stadje, langs het water en de kraampjes, ik wilde nog een tas, maar deze kon ik helaas niet vinden (had een mooie gezien in Bosnië, wat heb ik een spijt dat ik die niet gehaald heb). Op de weg terug nog wat gedronken bij een restaurant in Krk en toen weer dezelfde weg terug naar de camping en de auto. Vanuit Krk zijn we doorgereden naar Baška, dit was goed twintig minuten rijden. Yannic was hier al eerder geweest, ik niet. Het stadje oogde erg rustig en klein, maar wel héél gezellig. Ook hier hebben we wat rondgelopen en zijn we bij een terrasje gaan zitten en hebben we een héérlijke sorbet besteld, lekker aan het water in de zon. Boven op de berg lag een begraafplaats en vanaf daar zou je een super uitzicht hebben, ik kreeg alweer buikpijn toen ik hoorde dat we de berg weer op moesten. Er werd mij gegarandeerd dat het de moeite waard zou zijn. Alle moed weer bij elkaar verzameld en op naar de begraafplaats met het mooie uitzicht, gelukkig wel met de auto, het was 30 graden en de bult op lopen zagen we daarom dus absoluut niet zitten. Eenmaal boven op de berg was het uitzicht, zo als gezegd, prachtig!

Vanuit Baška zijn we weer naar ons appartement gereden, onderweg nog even gestopt bij de Lidl om wat vlees te halen voor op de barbecue. Terug in ons appartement de verhuurder even geappt of hij een wasje voor ons kon draaien, binnen een paar minuten was hij er. Super vriendelijke man en nog even gezellig een praatje mee gemaakt. We hadden hem nog niet gezien, de dag dat we aankwamen was hij naar Zagreb, dus zijn moeder heeft ons de sleutel van het appartement gedaan. Ondertussen de barbecue aangezet en daar was die weer hoor, de kat. Ik dacht dat barbecuen wat was voor mannen? Nee dus. Terwijl ik het vlees in de gaten hield, was Yannic aan het spelen met de kat.

Voor vanavond stond er niks meer op de planning. We hebben de hele avond onder de overkapping gezeten, wel met onze trainingspakken aan, want er zijn redelijk wat muggen. En uiteraard heeft Yannic nergens last van en zit ik compleet onder de rode bulten. We hebben nog wat potjes Yatzee gespeeld, waarbij Yannic de ene naar de andere Yatzee gooide, dus ik geen schijn van kans maakte.

De kat is weer het huis uit, de was is zo goed als opgevouwen en wij liggen in bed. Morgen op de planning: naar de Plitvice meren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid Veenstra:
    17 september 2019
    Heel veel plezier bij plitvice en anders even op de terugweg langs Bosnië voor de mooie tas 😉 slaap lekker voor nu en nog even genieten de laatste dagen 😘
  2. Annette:
    17 september 2019
    Veel plezier vandaag en geniet van al het moois daar. En idd nog even terug voor de tas 😂