Dag 3 - Het kasteel van Ljubljana

2 september 2019 - Medvode, Slovenië

Vandaag ging de wekker om 06.30 uur, niet omdat we zoveel op de planning hadden staan, maar de weersverwachtingen voor de middag zouden niet héél erg goed zijn en we wilden toch nog graag iets zien van Ljubljana. Ik was er al bang voor, toen ik uit bed wilde stappen..  SPIERPIJN!

Om 08.00 uur zijn we naar de Lidl gereden, deze zit zo'n 2 KM verderop, om een ontbijtje te halen. We hadden er alleen niet aangedacht dat het voor de mensen die hier wonen een "gewone" maandagochtend was, dus we stonden vrijwel direct op de grote straat al in de file. Toen we ons ontbijtje op hadden, zijn we naar het centrum van Ljubljana gereden. Onderweg naar de kabelbaan, zijn we nog een aantal bezienswaardigheden tegen gekomen, die we zaterdag gemist hebben. Zo kwamen we over de "slotjesbrug" en de "Drakenbrug".

- De Drakenbrug, welke lokaal ook wel bekend staat als Zmaski Most, is een brug in het historische centrum van de stad welke over de Ljubljanica rivier loopt. De bijzondere brug is gebouwd in 1901 en verwijst naar het symbool van de stad, de draak. De brug telt in totaal vier grote stenen draken, twee aan elke zijde welke de brug “bewaken”. -

De tickets voor de kabelbaan en het kasteel hebben we via Booking.com gekocht. Omdat we alle apartementen hebben geboekt via Booking.com, krijgen we in elke plaats (plaatsen van onze apartement) de mogelijkheid om goedkopere tickets te kopen voor bezienswaardigheden. De combi-ticket voor de kabelbaan en het kasteel zijn normaal € 13,00 p.p., wij hebben deze kunnen kopen voor € 11,70 p.p.

Met de kabelbaan ga je naar het kasteel toe (je kunt ook lopend).  Het kasteel was mooi, maar wij vonden het te gemoderniseerd. In het kasteel hebben we +/- 2 uur gelopen. Toen we weer beneden waren, hebben we nog een drankje gedronken op het terras en zijn vervolgens terug gereden naar ons appartement (vanaf 13.00 uur was er regen en onweer voorspeld).

Tegen 14.30 uur begon het te onweren en werd het behoorlijk donker buiten. Na een tijdje begon het te regenen, maar dit heeft (gelukkig) niet lang geduurd. Na het eten (pannekoeken) was het tijd om de tassen alvast in te gaan pakken.

Zo lekker douchen en optijd naar bed. De wekker gaat optijd, want morgen gaan wij naar Zagreb in Kroatië

1. René:
    2 september 2019
    Voor morgen een goede reis naar Zagreb!
  2. Herman Veenstra:
    2 september 2019
    Goede reis naar Zagreb.. Tip gelijk als je lubjiana uit bent van de auto baan af en binnen door naar Zagreb
  3. Ria:
    2 september 2019
    Mooi hoor.Jammer van de regen en onweer. Goei reis morgen
  4. Annette:
    2 september 2019
    Goede reis morgen en idd lekker van de autobaan af gaan. Super mooi om te rijden.
  5. Ingrid Veenstra:
    3 september 2019
    Goede reis morgen en veel plezier in Zagreb
  6. Anouk Huizing:
    3 september 2019
    @Annette gaan we niet doen, we hebben maar 1 dag in Zagreb en het is bijna 1,5 uur rijden.
  7. Yannic V:
    3 september 2019
    Via de autobaan gereden. Maar ook dit was een hele mooie route!