Dag 8 - vakantie!!

7 september 2019 - Mostar, Bosnië en Herzegovina

Héérlijk, vakantie! We hebben al 8 dagen vakantie, maar vandaag staat er niks op de planning, héérlijk!

Eigenlijk hadden we wel een planning, we wilden vandaag naar de Kravica watervallen, maar dit gaan we morgen doen. Vanmorgen toen we wakker werden (pas om 09.30 uur), zag het weer er niet heel geweldig uit en besloten we er een rustige dag van te maken. Vanmorgen lekker een brood gehaald bij het supermarktje onder ons appartement, lekker rustig aan gedaan en tegen 12.30 uur even naar het centrum gelopen.

We zijn wat gaan drinken bij een restaurant onder aan de Stari Most, zo hadden we een mooi uitzicht op de brug. Toen we hier weg wilden begon het iets te sputteren, maar dat was wel een lekkere afkoeling, want de zon was 's middags toch nog gaan schijnen en het werd al snel warm. Terwijl we aan het lopen waren door het centrum, zagen we een bazaar en besloten daar even te kijken, dit stelde niet heel veel voor, maar we waren blij dat we er waren. Het begon namelijk steeds harder te regenen en we konden hier mooi schuilen. Na een paar minuten kwam het met bakken uit de lucht en begon het ook behoorlijk te onweren en te waaien. Na goed een halfuur werd de regen minder en zijn we terug gelopen naar het appartement. Waarom ze toch altijd van die gladde stenen in dit soort landen hebben? Ik heb geen idee. Het is mooi, maar zó niet handig als het heeft geregend, het was spekglad.

Toen we in het appartement kwamen, heb ik (Anouk) nog even een "middagdutje" gedaan. En tegen 18.30 uur zijn we richting Blagaj gereden, een klein dorpje op ongeveer 15 minuten rijden van ons appartement. We parkeerden de auto en zijn richting de rivier gelopen, hier zou je lekker kunnen eten en mooi kunnen zitten. Heel eerlijk gezegd vonden Yannic en ik er niet veel aan en zijn we terug gereden naar Mostar. We zijn naar het zelfde restaurant gelopen als eerder die middag en beide bestelden we een bord met ćevapčići. Toen we terug kwamen in het apartement, hebben we even nagevraagd wat er nu zo mooi moest zijn aan Blagaj, we kwamen er al snel achter dat we de verkeerde kant op waren gelopen.

We hebben hier morgen nog één dag, dus misschien dat we toch nog even terug gaan naar Blagaj. Verder staat er voor morgen op de planning om naar de Kravica watervallen te gaan. Hopelijk is het morgen wel mooi weer, buienradar geeft aan dat er wel wat regen en onweer wordt verwacht. Eerst zien dan geloven.. Voor nu, slaaplekker!

1. Ingrid Veenstra:
    7 september 2019
    Mooi is het daar hè, genieten, genieten, genieten 🥰
  2. Annette:
    8 september 2019
    Ja, dan zijn jullie idd de verkeerde kant opgelopen. Maar vandaag een nieuw kans en genieten bij de watervallen. Je mag daar ook zwemmen.