Dag 18 en 19 - Naar de Plitvice meren en een dag niks doen

18 september 2019 - Senj, Kroatië

Gisteren stond er op de planning: naar de Plitvice meren. O ja, de reden dat ik gisteren geen blog heb geschreven? Ik ben in slaap gevallen, oeps.

Gisteren ging de wekker om 06.30 uur. We hadden van de week al kaartjes gehaald, want die moet je uiterlijk twee dagen van te voren gehaald hebben. Je moet bij het reserveren een datum en tijdvak kiezen, wij kozen voor 09.00 uur. We hadden gezien dat we er dan tot 13.00 uur in konden. We begonnen de dag rustig, We zouden nog even langs de winkel gaan voor een ontbijtje en wat te drinken. Tot dat ik toch nog maar voor de zekerheid ging kijken hoelang het rijden was en tot hoelaat we naar binnen mochten. Uiteindelijk bleek dat het 1 uur en 45 minuten was, in plaats van het uurtje rijden dat wij dachten. En ik zag ineens op de tickets staan dat we van 09.00 tot 10.00 uur naar binnen mochten, daarna niet meer en je kreeg geen geld terug. Zo werd de rustige ochtend ineens een beetje een hectische ochtend. Snel alles spullen gepakt en de auto in gestapt op naar de Plitvice meren te gaan. We hadden nu alleen nog niet ontbeten en we hadden geen flesjes drinken voor onderweg. We besloten toch nog onderweg langs de Lidl te gaan. Ik heb snel ontbijt en drinken gehaald, ondertussen heeft Yannic even gebeld naar het park om te vragen tot hoelaat we erin mochten. Gelukkig, we mochten er nog tot 11.00 uur in.

We hadden kaarten gekocht voor ingang 1. In het park kan je een looproute volgen of je kunt zelf gewoon een route bedenken. Wij kozen voor een looproute, we liepen route C, deze was 8 KM. Zo zagen we voor ons gevoel bijna alles van het park en konden we ook nog met de boot en het "treintje".

Yannic was hier al twee keer eerder geweest, voor mij was het de eerste keer. Het park was super mooi, met veel bruggetje en watervallen. Zelf moet ik zeggen dat ik er wel iets meer van had verwacht, het begin was super mooi, maar ik had het na een paar kilometer wel gezien. Ik vind wel dat als je in Kroatië bent en je bent in de buurt, dat je dit zeker een keer gezien moet hebben.

Op de terugweg zijn we gestopt bij een restaurantje in Otočac, dit op advies van mijn ouders. We konden nog lekker buiten aan het water zitten. We bestelden beide een pizza met een drankje. Het restaurantje zelf is wat verouderd, maar het eten was lekker en absoluut niet duur.

De rest van de avond hebben we lekker rustig aan gedaan. Nog even Yatzee gespeeld en Ajax gekeken. En toen viel ik in slaap..

Vandaag hebben we letterlijk helemaal niks gedaan. We hadden geen wekker gezet, want er stond niks op de planning. Gisteren hadden wij al gezien dat het vandaag niet héél lekker weer zou worden. Helaas, want ik had nog wel een dagje naar het strand gewild. Toen we wakker werden waaide het echt super hard en die wind is de rest van de dag niet meer weg gegaan.

We hebben alles alvast opgeruimd en het grootste deel is al ingepakt. Helaas komt aan alles weer een einde en zit onze vakantie er al weer (bijna) op.

Vanavond hebben we nog wat gegeten bij een restaurant dicht bij ons appartement. We reden naar het kasteel (het restaurant) en wilde de auto voor de deur parkeren. Het waaide alleen zo hard, dat we het niet echt vertrouwde, de auto ging namelijk behoorlijk heen en weer. We hebben uiteindelijk de auto beneden neer gezet en zijn naar boven gelopen. We waaiden bijna weg, zo erg als nu hebben we nog niet eerder mee gemaakt.

We bestelden beide een soep vooraf. Yannic een beef soup en ik wilde een vis soep, maar die was er niet. Als hoofdgerecht had Yannic een biefstuk met champignons en ik een mix grill.

Nu niks meer doen en optijd naar bed. Morgen gaat de wekker weer optijd en moeten we echt op naar huis.

1. Yannic V:
    18 september 2019
    Optijd ma bed? Doe eens normaal!
  2. René:
    18 september 2019
    Vanavond maar op tijd naar bed en voor morgen alvast een goede reis.
  3. Herman Veenstra:
    18 september 2019
    Voor morgen een goede reis 🚙
  4. Annette:
    18 september 2019
    Goede reis en voorzichtig aan met die storm 😘
  5. Ingrid Veenstra:
    18 september 2019
    Een hele goede terugreis en lange broek bij de hand. Het is hier nu 8 graden brrr