Dag 13 - Naar Dubrovnik

12 september 2019 - Cavtat, Kroatië

Vandaag op de planning: dagje Dubrovnik. De wekker ging om 07.30 uur. We hebben heerlijk geslapen, wat we eigenlijk bij aankomst niet hadden verwacht. Geen vliegtuig gehoord en het bed lag toch niet zo slecht als we dachten. We hadden genoeg tijd om rustig wakker te worden en klaar te maken en om voor vertrek nog even croissantjes te halen bij de supermarkt die op 5 minuten loopafstand is.

Om 09.45 uur zijn we maar het centrum van Cavtat gelopen, hier moesten we op de boot stappen. Gisteren hadden we de boottocht al gereserveerd. De boot vertrok om 10.15 uur, het was een goed halfuur varen naar Dubrovnik. We hebben een rondje door het centrum gelopen en hebben toen wat uitgezocht om te gaan eten, ergens in een zijstraatje, want de restaurants aan het begin van het centrum waren erg duur. Yannic bestelde een lasagne, ik ging voor een pizza met zeevruchten. We waren met 2 drankjes erbij € 54,10 kwijt, wat we nog niet héél goedkoop vonden (overigens vinden we alles duur, maar dat kan ook niet anders als je uit Bosnië komt). Na het eten hebben we nog wat rondgelopen in Dubrovnik en toen zijn we naar de stadsmuren gelopen. Hiervoor betaal je 200 Kuna per persoon, dit is ongeveer € 28,00. De wandeling is prima te doen en je hebt mooi uitzicht over de stad en de zee. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een restaurantje, het water wat we bij ons hadden was ondertussen aardig warm geworden. We namen beide een drankje van verse citroen, we kregen er uit voorzorg beide al twee zakjes suiker bij voor het geval dat het te zuur was. Het was behoorlijk zuur, zelfs na de twee zakjes suiker, maar wel lekker fris.

Om 14.30 uur namen we de boot weer terug naar Cavtat. We waren iets langer onderweg (ongeveer een uur), omdat we bij meerdere plekken mensen moesten ophalen en/of afzetten.

Op de terugweg nog even een ijsje gehaald. We vroegen om 3 bolletjes, maar hadden er niet aangedacht dat je dat in Nederland met 6 bollen kan vergelijken.

De rest van de middag en avond lekker in ons appartement gezeten.

We gaan zo weer ons bed opzoeken, want morgen vertrekken we alweer naar onze een na laatste bestemming: Trogir.

1. René:
    12 september 2019
    Mooie foto's. Morgen een goede reis naar Trogir, het is daar ook mooi.
  2. Ingrid Veenstra:
    12 september 2019
    Mooi hoor, goede reis maar weer voor morgen. Even weer door Bosnie heen 🤩
  3. Riki van der Weide:
    13 september 2019
    Jullie zijn net een paar wereldreiziger maar hebben heel wat gezien en mooie herinneringen op gedaan prettige voortzetting nog
  4. Annette:
    13 september 2019
    Weer een mooi verhaal met mooie foto's, ja en de prijzen vallen idd tegen als je vanuit Bosnië komt. Veel plezier nog 😘