Dag 14 - Aangekomen in Trogir (Kroatië)

13 september 2019 - Trogir, Kroatië

Op naar Trogir, onze een na laatste bestemming alweer. De wekker ging om 06.45 uur, nog even de laatste spullen inpakken en om 08.45 uur klaar om te vertrekken.

We hadden een goed uur gereden toen we bij de grens aankwamen van Bosnië en Herzegovina, een héél klein stukje Bosnië waar we nog even doorheen moesten. Gek genoeg waren ze erg makkekijk bij de grens, hoefde onze id-kaarten alleen maar te laten zien, deze werden niet eens door de scan gehaald. Al snel kwamen we een benzinestation tegen, we konden nog 350 KM rijden met de tank, dus besloten nog mooi even goedkoop te tanken. Bij het tankstation zat ook een restaurant, dus hebben hier nog even een "ontbijtje" gescoord, allebei namen we cevapcici met wat te drinken (een totaal bedrag van € 7,00, deze prijzen hebben we wel gemist). We konden niet pinnen bij het restaurant, maar om de hoek zat een pinautomaat, we wisten niet zeker wat we nodig hadden en hoe de pinautomaat werkte, dus we kregen 50 Bosnische mark en we hadden nog 10 Bosnische mark. Uiteindelijk moesten we 14 KM betalen, nog 1 KM fooi gegeven, maar toen hadden we nog 45 KM over.. Er zat ook nog een supermarkt, dus we besloten om van dat geld, maar goedkoop wat drinken in te slaan. Er niet aangedacht dat Bosnië zo goedkoop was, dus die 45 KM was nog erg lastig om uit te geven, we waren echt opzoek naar eten en drinken om het geld maar op te maken. Einduitslag: 6x 1,5 liter icetea, 4 kleine flesjes, 4 zakken chips, 8 zakjes met menthol snoepjes (want die zijn zo lekker hier) en 2 ritsen met plasticbekers. Het mandje was zo vol, we liepen door de winkel en om de paar meter vielen er weer boodschappen uit. Kwamen we bij de kassa was het geld nog niet op, heb me nog nooit zo geschaamd en kwam niet meer bij van het lachen. De rest van het geld maar als fooi weggeven aan de caissière, die er erg blij met het geld was. Nu maar hopen dat we bij de grens worden doorgelaten.. (gelukt!)

Ook Bosnië weer uit ging erg gemakkelijk. Vanaf hier was het nog ongeveer twee uur rijden naar ons appartement.

We hadden een ander adres gekregen van het appartement, het adres op booking.com klopte niet, Google maps zou je dan naar een trap sturen die uitkwam op het strand. Als we het niet konden vinden, moesten we bellen. We reden op de grote straat, tot de navigatie zei dat we moesten afslaan. De weg naar boven was erg stijl en het was niet een mooie gladde asfaltweg. Uiteindelijk toch maar de vrouw van het appartement gebeld, we waren in de buurt, maar net iets te ver naar boven gereden. De weg was zo smal, dus ben ik maar uit de auto gestapt, zo kon ik Yannic helpen om fatsoenlijk te keren. Ben ook maar uit de auto gebleven, want ik vond het maar niks. Erg leuk, de vrouw van het appartement spreekt Nederlands, wel wat gebrekkig, maar prima te verstaan. Ze liet ons nog een andere weg zien, een voordeel is dat dit één lange weg rechtdoor is, een nadeel is dat deze weg voor ons gevoel 10x zo stijl is dan de andere.

Het appartement is super mooi, lekker ruim en opnieuw een prachtig uitzicht over zee.

We hebben onze spullen uitgepakt, zijn even rustig gaan zitten en om 17.00 uur zijn we richting Trogir gelopen. We moesten ongeveer een half uur lopen, best lekker naar vijf uur lang in de auto te hebben gezeten. We hebben een rondje door het centrum van Trogir gelopen en zijn toen bij een restaurant gaan zitten. We bestelden een vleesschotel voor twee personen en beide hadden we 2 glazen drinken. Het was super lekker!

We hadden nog een klein gaatje voor een ijsje, dus liepen we naar een ijssalon die Yannic op de heenweg gezien had. Hier namen we beide een "Cup Strawberry".

We zijn toen teruggelopen naar ons appartement. We wilden morgen naar Split, maar we hebben even de tijd gehad om na te denken wat we morgen zouden gaan doen en het is geworden.. NIKS! We gaan lekker een rustdag inlassen, het is tenslotte vakantie. Geen wekker zetten en morgen lekker naar het strand.

Een hele fijne avond allemaal!

1. Herman Veenstra:
    13 september 2019
    Groot gelijk het is vakantie 😎
  2. Riki van der Weide:
    14 september 2019
    Nog gewoon genieten
  3. Annette:
    14 september 2019
    Geniet er nog even lekker van, het is bijna voorbij en dan moet je weer een jaar wachten .