Dag 4 - Aangekomen in Zagreb (Kroatië)

3 september 2019 - Zagreb, Kroatië

Vanmorgen ging de wekker al optijd, 07.30 uur. Vandaag rijden we naar Zagreb, van ons apartment in Slovenië, is dit +/- 2 uur rijden. Na goed 45 minuten rijden, zijn we even gestopt bij een benzinestation om een lekker ontbijtje te scoren. We zouden pas om 14.00 uur in ons appartement kunnen, dus besloten we eerst om langs de Mirogoj Begraafplaats te gaan. Deze begraafplaats was zeer indrukwekkend, het had zelfs wat weg van een museum vind ik zelf, sommige graven waren net kunstwerken.

Vanuit de begraafplaats zijn we naar ons appartement gereden, hier kwamen we om 14.00 uur aan. Het appartement was al schoongemaakt, dus we konden er direct in. Toen we onze spullen allemaal in het appartement hadden staan, zijn we naar het centrum gelopen. Om in het midden van het centrum te komen ben je ongeveer 20 minuten onderweg, 1,6 KM lopen.

We zijn als eerste naar de Kathedraal van Zagreb (Zagrebačka katedrala) gelopen. De kerk ligt in Kaptol, het hoge stadsdeel van Zagreb. Vervolgens zijn we naar de Dolac Markt gelopen, deze was helaas al weg toen we aankwamen (de meeste markten in Kroatië zijn er meestal alleen in de ochtend). Vanuit daar zijn we naar boven gelopen, naar het Sint Marcusplein (Het Sint Marcusplein is het bestuurlijke centrum van Kroatië en Zagreb). Naar beneden lopen hoefde niet, dit hebben we gedaan met de kleinste kabelbaan van de wereld. Deze kabelbaan is 66 meter lang en brengt je in 55 seconden van boven naar beneden.

We zijn al optijd gaan eten. We hebben héérlijk lasagne gegeten bij een restaurantje om de hoek.

Inmiddels is het 21.00 uur en is het (bijna) tijd om naar bed te gaan. Het was een best wel drukke dag, want dit was onze eerste, maar ook gelijk onze laatste dag in Zagreb. Nog een nachtje slapen hier en dan vertrekken we morgen naar Sarajevo (Bosnië en Herzegovina). We vertrekken optijd, want we moeten morgen goed 6 uur rijden.

Slaaplekker!

1. Herman Veenstra:
    3 september 2019
    Hele mooie foto's verder heel veel plezier en voor morgen een goede reis en kalm aan het is vakantie
  2. Annette:
    3 september 2019
    Mooi hoor en idd rustig aan morgen.
  3. Wendy:
    3 september 2019
    Ziet er allemaal super uit!!! Al een vakantie geboekt voor na de vakantie? Om uit te rusten...??
  4. René:
    3 september 2019
    Wij vonden de begraafplaats ook erg indrukwekkend, zowel de omvang als de enorme grafstenen op sommige graven.

Voor morgen weer een goede reis en rij voorzichtig.
  5. Anika:
    3 september 2019
    Anouk je maakt mooie reisverhalen, leuk om te lezen. Een goede reis morgen 😘
  6. Ingrid Veenstra:
    4 september 2019
    Leuk hoor om iemand anders zijn verhaal te lezen, en allemaal bekende plekken. Een hele goede reis morgen en geniet van je omgeving 🤩